Pudełka dla e-commerce, które wybrać?
26 stycznia 2023

Pudełka dla e-commerce, które wybrać?

przez Jarek
  • 0 komentarzy

Pandemia, rozwój nowych technologii oraz zmiana trybu życia Polaków, sprawiają, że coraz częściej zakupy robimy online. Nie dziwi więc, że właściciele sklepów internetowych prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć i utrzymać przy sobie klientów. Obok atrakcyjnej ceny, krótkim terminom realizacji zamówień, ważne jest dla nich także to, jak dany sklep pakuje towar.

W 2021 r. aż 77% internetów w Polsce przynajmniej raz w tygodniu robiło zakupy online. W Internecie kupujemy głównie sprzęt RTV i AGD, ubrania, kosmetyki, artykuły spożywcze, książki. Wszystkie, by nienaruszone dotarły do nabywców, muszą zostać zapakowane w odpowiednie kartony do wysyłki.

Jakie opakowania wybrać?

Najlepsze opakowania e-commerce to pudełka kartonowe. Są nie tylko estetyczne, ale też wytrzymałe i ekologiczne. Wybierając właściwe, należy wziąć pod uwagę grubość tektury, liczbę warstw, dostępność rozmiarów, a także sprawdzić, czy można je spersonalizować, np. zadrukowując lub stosując obwolutę. Dodatkową zaletą będzie także folia lub lakier UV, dzięki którym paczka będzie odporna na wilgoć.

Które opakowania są najpopularniejsze?

Kartony do wysyłki przede wszystkim muszą być dopasowane do wielkości i wagi przewożonego towaru. Jeśli będą zbyt wielkie, w trakcie transportu, przedmiot będzie się przesuwał i może się uszkodzić. Dlatego opakowania muszą być przemyślane. W branży e-commerce najlepiej sprawdzają się pudełka, które łatwo się przechowuje, gdyż nie zajmują zbyt dużo miejsca, oraz szybko składa. Takimi będą kartony klapowe czy fasonowe. Te pierwsze łatwo się zamyka dzięki paskowi taśmy klejącej. Ponadto wiele z modeli ma dodatkową perforację, ułatwiającą odbiorcy otwarcie. Dzięki temu mogą też być ponownie wykorzystane, np. do zwrotu towaru lub do przechowywania. Opakowania fasonowe są bardziej eleganckie, gdyż mogą mieć różne wielkości i kształty. By osiągnąć najlepszy efekt, wystarczy, że wyłożymy je od środka bibułą lub innym ekologicznym materiałem. Towar nie tylko będzie bezpieczny podczas podróży w samochodzie kuriera, ale też będzie miłą niespodzianką dla klienta.

Jak zaskoczyć jeszcze klienta?

Jeśli chcemy, by nasze opakowania były wyjątkowe, powinniśmy też zadbać o ich wygląd. W ostatnim czasie na popularności zyskują pudełka z kolorową obwolutą lub kaszerowane. Na takim opakowaniu możemy nadrukować nie tylko logotyp naszego sklepu, ale też grafikę lub dodatkową wiadomość, np. podziękowanie za zakup. Miłym akcentem jest także dopisanie, pismem odręcznym, imienia osoby, która dokonała zakupu lub dla której taka paczka została przygotowana. Taki kolorowy karton pięknie też będzie potem wyglądał na półce czy w szafce, a dzięki temu, że są wytrzymałe, z powodzeniem mogą być stosowane do przechowywania biżuterii, butów, kosmetyków czy innych skarbów.

Poprzedni Post

Jak ponownie wykorzystać worki foliowe?

Następny Post

Dystrybutory filtrujące – nowa jakość wody w biurze

Sprawdź również

18 lipca 2021
Tajniki umowy o pracę

Dodaj komentarz

Nigdy nie udostępnimy Twojego e-maila.