Prowadzenie firmy, w tych czasach, nie jest już takim problemem jak samo znalezienie pomysłu na dobry i dochodowy biznes. Patrząc na spektrum firm działających na rynku, można myśleć, że chyba już wszystko zostało wymyślone i pozostaje nam jedynie powielać pomysły innych. Jednak historia pokazuje, że zawsze można znaleźć fajny pomysł na biznes. Nie zawsze przyniesie nam on miliony w pierwszych latach działalności, ale może stanowić pewne źródło utrzymania i zadowolenie z kariery zawodowej.
Przed założeniem firmy można przeprowadzić proste ćwiczenie pozwalające na odkrycie tego, co tak naprawdę chcielibyśmy robić. Najważniejszym czynnikiem, o którym mówią najwięksi specjaliści, jest grupa docelowa. Są to potencjalni klienci i nabywcy naszych produktów lub usług. Dlatego trzeba zastanowić się, w jakim otoczeniu żyjemy, kim się otaczamy i do kogo jesteśmy w stanie dotrzeć. Jeżeli jesteś studentem to na pewno obracasz się wśród młodych ludzi, ale może też masz jakieś pasje typu gry planszowe, sport, wędkarstwo, gdzie spotykasz ludzi w innym przedziale wiekowym. Kolejnym krokiem jest analiza tego w jaki sposób jesteś w stanie docierać do swojej grupy docelowej. Na podstawie tego co już ustaliłeś zastanów się, gdzie i kiedy dochodzi do kontaktu z tymi osobami. Przykładowo, jeżeli jesteś mamą i twoją grupą docelową są mamy, to czy twój kontakt z innymi mamami jest tylko na placu zabaw, a może w szkole lub przy okazji imprez okolicznościowych dla dzieci. Jeżeli prowadzisz profil na platformie społecznościowej być może warto zapisać się do grup parentingowych. Najważniejsza rzecz, o której zapomina wiele osób to są problemy grupy docelowej. Musisz wiedzieć na co narzekają, z czego są zadowoleni, co chcieliby poprawić twoi potencjalni klienci. Jest to o tyle ważne, że nie mając produktu możesz go stworzyć właśnie w oparciu o problem danej grupy docelowej. Badania pokazują, że ludzie najchętniej kupują rozwiązanie swojego problemu.
Wybór nazwy firmy może również stanowić nie lada problem. Przede wszystkim trzeba uważać, żeby nasza nazwa nie przypominała zbytnio nas w innej firmy, ponieważ może to doprowadzić do kłopotów. Najprostszym sposobem jest skorzystanie z dostępnego w Internecie generatora nazwy firm. Ich działanie opiera się o wytworzenie według określonych reguł zestawu słów totalnie abstrakcyjnych. Nie znajdują się one w żadnych normalnych językach. Można też przejrzeć słowniki w kilku językach obcych. Społeczeństwo polskie bardzo lubi atrakcyjnie i zagranicznie brzmiące nazwy.
finansowy-swiat.pl • All rights reserved • 2020 - 2024